Opvallen met bedrijfsillustraties
Op donderdag 19 oktober presenteerde Ankemarije Dam Design over het ‘De kracht van illustraties’. Wanneer worden illustraties gebruikt en waarom. Er worden diverse illustraties gebruikt ter productherkenning gebruikt, zonder dat wij ons daar altijd bewust van zijn.
Een bekend voorbeeld van een illustraties van product of merk is Bol.com. Wie ken het mannetje met zijn bolle blauw buik niet? Maar ook mede-organisator Open Coffee Haren – Désirée Boerema – heeft haar karakterillustratie. Een dergelijke illustratie kun je behalve tenminste karaktereigenschappen ook ‘accessoires’ meegeven waardoor je heel snel een boodschap kunt visualiseren. Omdat afbeeldingen beter spreken dan woorden, hieronder enkele voorbeelden.
Ankemarije aan het woord
Ankemarije: “Het was erg leuk om mijn presentatie over illustraties te geven. Ik kreeg een aantal reacties terug dat ze het wel herkennen dat er steeds meer bedrijven gebruik maken van illustraties. En een ander zei; van die illustraties wordt ik vrolijk! Maar de leukste reactie vond ik dat er oudere mevrouw voor de presentatie naar mij toe kwam, ik kende haar niet, en zei; “He, jou heb ik in de krant gezien! Jij gaat zeker presenteren?!” Deze mevrouw bleek zelf ook te illustreren. En kwam speciaal voor de presentatie over illustraties naar de Open Coffee Haren. En dat was meteen haar eerste ervaring met de Open Coffee Haren.”
Bijeenkomst november
Volgende maand (16 november) hebben we een anders dan anders, maar zeer interessante Open Coffee met het thema: “Op naar de volgende verdieping”. Wil je Open Coffee Haren graag online volgen? Meld je aan voor de community. Dé plek om online te netwerken met leden van de Open Coffee. Meld je aan en krijg een (gratis) persoonlijk account in onze community. Welkom.
Herhaling Facebooklive
Bekijk hieronder de herhaling van de Facebook-live-uitzending.
Bekijk de foto’s door Aletta Armee: