Hoe val je op in de massa op Google
Online zichtbaar zijn. Belangrijk voor bijna elke ondernemer. “Hoe val je op in de massa op Google” was het onderwerp van de presentatie door Rob Jansma van Virtualtour op de Open Coffee Haren in maart.
Middels voorbeelden gaf Rob aan hoe belangrijk een goed ingevuld bedrijfsprofiel, Google My Business, kan zijn voor je online zichtbaarheid. Maar daarnaast ook het verschil maakt tussen het wel of niet reserveren van bijvoorbeeld een restaurant. Waar kies jij voor? Een restaurant met alleen tekstvermelding of een restaurant waarbij je gelijk online binnen kunt kijken en sfeer kunt proeven, openingstijden ziet en direct kunt reserveren middels een ‘call-button’? Precies! En daarom in een goed ingevuld bedrijfsprofiel als Google My Business belangrijk.
Een dergelijke vermelding hoeft helemaal niet moeilijk en duur te zijn, sterker Google My Business is gratis en kan iedereen middels een Gmail-account aanmaken en invullen. Virtualtour verzorgt o.a. voor locaties 360 graden view foto’s ter invulling van dit profiel. Hierdoor krijgt de bezoeker online een stukje beleving, waardoor de zichtbaarheid op diverse online vermeldingen vergroot wordt.
Rob Jansma: “Ik ben erg tevreden over de presentatie, ik wist vooraf dat slechts 10 minuten een sneltreinvaart langs de verschillende Google-onderdelen zou betekenen. Uit de interacties na de presentatie en het aantal bezoekers dat bleef ‘hangen’ om nog meer voorbeelden te kunnen bekijken heb ik kunnen opmaken dat de presentatie wel wat bij het publiek heeft losgemaakt. Ik had in elk geval na de Open Coffee geen visitekaartje meer over!”
Wegens ziekte van onze huisfotograaf Janita Baron (Blik op de Wereld), was de gastfotograaf deze dag Aletta Armee (Armeedesign). Aletta hartelijk dank hiervoor.
De volgende bijeenkomst is op donderdag 21 april 2016. Tonie van der Walle van Beter (W)eten presenteert tijdens deze bijeenkomst met de titel“Emotie-eten de baas!”
Open Coffee Haren online
Foto’s van de netwerkbijeenkomst:
Fotograaf: Aletta Armee