Printen met variabele data
We zien dagelijks veel mailingen voorbij komen. Zowel digitaal als fysiek in de brievenbus. Hoe zorg je er als bedrijf voor dat jouw mailing aandacht krijgt en hoe werkt het? Gerrit van Ark van Drukkerij G. van Ark was donderdag 18 februari als presentator te gast bij Open Coffee Haren en vertelde hierover.
Nadat Gerrit van Ark enkele basisbegrippen uit had gelegd over printen en drukken noemde hij een belangrijke basis voor een goede mailing, namelijk een goede en actuele database van je klanten en prospecten. Uit diverse onderzoeken blijkt dat gepersonaliseerde mailingen meer aandacht krijgen als ‘standaard’ mailingen. Gepersonaliseerde mailingen zijn voorbeelden van printen met variabele data. Elke uitdraai (print) kan er anders uitzien, dit kan variëren in veranderingen in de naamstelling maar ook in de afbeelding(en) die gebruikt worden of de inhoud van het verhaal.
Om een mailing te verzenden is naast een database, uiteraard de boodschap van essentieel belang en het beeld hoe deze boodschap over gebracht wordt. Zijn instelling als drukkerij is dan ook om met de klant mee te denken en te zorgen voor goed en creatief drukwerk.
Gerrit van Ark: “Blij verrast door de opkomst, heb ik mijn verhaal over het gebruik van variabele data mogen doen. Voor een aandachtige groep heb ik duidelijk mogen maken, dat veel mogelijk is, maar alles afhangt van de beschikbare gegevens van de klant. Nadien met meerdere mensen nog een goed gesprek mogen hebben en nieuwe contacten op gedaan.”
De volgende bijeenkomst is op donderdag 17 maart 2016. Rob Jansma van Virtualtour presenteert tijdens deze bijeenkomst “Hoe val je op in de massa op Google?”
Open Coffee Haren online
Foto’s van de netwerkbijeenkomst:
Fotograaf: Janita Baron